Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.

Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]

Witaj na stronie GRUPY BRANZO. Zapraszamy do wspólpracy

Zmień język:
powróć do poprzedniej zakładki Strona główna

spektakle teatralne i koncerty

Ze względu na wysokie wartości artystyczne i kulturalne Grupa Branzo wzięła pod skrzydła jako niezależny producent spektakl prezentowany w ramach 35 Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, w reż. J. Bielunasa, pt. „Białoszewski 44”,  zapewniając mu w roku 2014 po własnych aranżacjach i modyfikacjach, kilku razową kontynuację eksploatacji w wersji  pod tytułem „Miron Białoszewski- Pamiętnik z powstania warszawskiego”. Część z tych działań miała charakter wystąpienia artystów bez honorarium jedynie dla uczczenia rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Staramy się w 2015 roku pozyskać fundusze na kolejną modyfikację tego projektu w wersji stricte koncertowej. Jesteśmy w trakcie poszukiwania wsparcia finansowego z innych źródeł, aby móc w pełni oddać walory artystyczne i kulturalne tego spektaklu by zaprezentować go szerszej publiczności w kolejnych koncertach.

Głównymi odtwórcami są: Kinga Preis, Adam Nowak (leader zespołu Raz, Dwa, Trzy), Mateusz Pospieszalski autor aranżacji, oraz 6-osobowy zespół muzyczny, kwartet smyczkowy i 8 osobowy chór.

Całość  jest opowieścią o kolejnych etapach agonii walczącego miasta i wstrząsającą relacją ukazującą obraz codziennej egzystencji  setek tysięcy ludzi uwięzionych  w burzonej, płonącej stolicy. Opowieść o tragedii Warszawy  ma jednak dla realizatorów  też znaczenie  metaforyczne – staje się  opowieścią o tragedii każdej wojny, każdego aktu ludobójstwa,  przemocy czy  terroryzmu,  obrazem  okrucieństwa historii  i cierpienia niewinnych ludzi , również tych żyjących współcześnie.

Mateusz Pospieszalski sięga po różnorodne formy muzyki: od  nawiązujących do barokowej polifonii, przez  melodykę godzinek i litanii  aż po brzmienia popowe i  rockowe, rapowane i śpiewane.  Każdy z trójki wykonawców  interpretuje tekst Białoszewskiego w swoim własnym, oryginalnym stylu. W koncercie splatają się trzy rodzaje  wokalnej i aktorskiej narracji, tworząc jedną dramatyczną opowieść.

Utworom muzycznym towarzyszą  ekspresyjne wizualizacje graficzne  połączone z zapisami fragmentów tekstu  Białoszewskiego gdzie  wyeksponowano  zaburzone  rytmy, okaleczone słowa  i rozbite formy   języka   oddającego  chaos i grozę świata, który  „wypadł z normy”. 

 Po 35 Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu recenzenci pisali mi in.:

„Umiar, prostota i, rzadkość na scenie, czyli skromność, pokora wobec inscenizowanego tekstu - te cechy najtrafniej charakteryzują klucz, użyty przez Jerzego Bielunasa do prozy Mirona Białoszewskiego. Bo to tekst i muzyka są tu najważniejsze. (...) I okazuje się, że nie trzeba nic więcej, żeby utrzymać widza przez półtorej godziny w najwyższym napięciu, po czym wypuścić go z sali ze ściśniętym gardłem. 
No tak, ale jaki to jest tekst i jaka muzyka.”

(Magda Piekarska Gazeta Wyborcza 26.03.2014)

„Kinga Preis – „wzorzec z Sevres” kunsztu wykonawczego piosenki, po prostu czapki z głów
 – śpiewała prostą, warszawską historię bez niepotrzebnego patosu. Razem z Adamem Nowakiem, Mateuszem Pospieszalskim (...) opowiedzieli o setkach tysięcy ludzi uwięzionych w burzonym, płonącym mieście. (...)
W koncercie– wizji Jerzego Bielunasa – nie znalazł się żaden niepotrzebny szczegół. (...) Tłem dla opowieści były wstrząsające wizualizacje. (...)Warto też wspomnieć kunszt wszystkich muzyków.”
 
(Małgorzata Matuszewska -  Wrocław Nasze Miasto )                                          

Zaufali nam:

logo1.jpg logo1 - Kopia (2).jpg